Selamat datang dan salam sejahtera...!
Semoga aura haruman kasturi dari Raudah Firdausi sentiasa bersama kita...

Saturday, April 11, 2009

GILER....., KETAGIH..!

Ngapa ni? Rasa tak sabor nak bukak laptop! Nak serve internet! Jadi teruja sentiasa! Nak tau sangat, apalah kisah ari ni! TKO jadi laman popular! Lebih-lebih lagi masa 3 Pilihanraya Kecil (29 Mac - 7 April) baru-baru ni terutamanya di Bukit Gantang!

Macamanapun, kat tv Ummi berebut juga dengan Muaz nak tengok berita! Kadang-kadang Muaz marah sebab ganggu dia tengok tv! Apa ni...! Hi.., tv nak tengok, internet pun tak sabor-sabor nak serve! Ini dah kes ketagih..! Betul-betul giler! Ketagih internet! Tapi rasa-rasanya bukan Ummi sorang. Ummi tau, ada ramai manusia yang begini termasuk Cikgu Jamai'ah, Mek Na, Cik dan mereka yang senyap-senyap melayan hobi giler nih!

Apa le cerita terbaru ari ni! Inilah persoalan yang sentiasa bergolak di hati. Mengapakah Ummi begini? Muaz pun heran, apa yang Ummi cari kat internet tu?

Bukan apa, sebenarnya Ummi nakkan maklumat yang sahih, nak tahu cerita sebenar. Ummi layari blog-blog yang jujur dan ikhlas membuat laporan! Ummi dahagakan kebenaran! Ummi diberi maklumat yang tidak memberi kepuasan kepada minda rasional Ummi! Jiwa Ummi memberontak! Jadi, caranya cari kebenaran dan fakta di internet! Kat tv, laporannya berat sebelah, tidak jujur, hanya diambil sedutan-sedutan yang memihak!

Selesai pilihanraya, masih juga bukak laptop tak henti-henti! Berita apa pulak lagi? Berita terbaru dan terkini! Tapi kuranglah sikit.. cuma Ummi sibuk pula dengan blog Ummi sendiri! Tambah assesori, buat catatan, cuba sana, cuba sini! Al Maalumlah budak-budak baru belajar, BI pun tak berapa pandai! Layan je lah hobi baru ni .., sementara kerja sekolah tak menimbun, lebih-lebih lagi periksa pun dah selesai!

Seronok juga berblog ni ye..., dapat luahkan rasa hati, dapat simpan maklumat dan yang Ummi harapkan dapat ialah, dijadikan kenangan untuk tatapan masa depan untuk anak cucu lebih-lebih lagi apabila Ummi dah tiada nanti! Apa pun, Ummi amat tabik dengan Ayah yang begitu sabor dengan aktiviti Ummi! Ummi amat menghargainya! Terima kasih Abang, kerana memahami saya!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...