Selamat datang dan salam sejahtera...!
Semoga aura haruman kasturi dari Raudah Firdausi sentiasa bersama kita...

Wednesday, December 28, 2011

MAKA NIKMAT TUHANMU YANG MANAKAH YANG KAMU DUSTAKAN?

Alhamdulillah..., syukur kepada Allah kerana masih beriku ruang dan peluang! Hampir separuh abad Allah beriku bernafas, menghirup udara nyaman di mayapada penuh berliku...! Penuh ujian, penuh pancaroba tapi penuh kasih sayang...! KASIH SAYANG Allah RabbulJalil...! Banyak salah, banyak silap, banyak lalai, banyak alpa dan terlalu banyak yang lupa...!!! Lupa pada diri, lupa pada tanggungjawab, lupa pada rahmat dan nikmat, tapi KASIH SAYANG Allah tetap mengiringi...! Pasrahku..., rinduku..., insafku..., tenggelam dalam KASIH SAYANG Allah yang melimpah ruah ...!!!

Tuhanku...!!! Engkau amat PENGASIH, Engkau amat PENYAYANG! Meskipun banyak dosa hambaMu ini..., Kau masih lagi memandangku..., Kau masih beriku masa..., Kau masih redhakan rezkiMu..., Kau masih benarkan kupinjam peralatanMu...! Kau masih beriku kesihatan disaat ini..., Kau masih beriku bahagia bersama keluarga...! Kau curahkan segala nikmat untukku gapai..., Kau hamparkan kehidupan ini untukku lewati, sudah hampir separuh abad yang lalu...! Adakah waktu itu terisi penuh kualiti? Adakah telah kulaksanakan semua amanahMu? Adakah sudah cukup bekalku untuk dibawa bersama...? Adakah... Adakah...? Adakah...? Tanya dan jawablah dengan tulus, tentu hasilnya belum ataupun tidak! Semoga aku menjadi hambaMu yang sentiasa bersyukur!!!

Maka Nikmat Tuhanmu Yang Manakah Yang Kamu Dustakan? (Ar-Rahman : 13, 16, 18, 21, 23, 25, 28, 30, 32, 34, 36, 38, 40, 42, 45, 47, 49, 51, 53, 55, 57, 59, 61, 63, 65, 67, 69, 71, 73, 75, 77) Maha Suci Nama TuhanMu Pemilik Keagungan dan Kemuliaan!!! (Ar-Rahman : 78) Terlalu banyak nikmat yang telah Engkau berikan, duhai Tuhanku...! Ampunilah daku...! Tunjukkan Aku Jalan Yang Lurus...! (Al-Fatihah : 6)

Bantulah aku...! Peliharalah aku...! Bimbingilah aku...! Tempatkanlah aku dalam golongan hambaMu yang soleh, hambaMu yang beriman, dan hambaMu yang benar-benar bertakwa!!! Takut dan tawadduk dengan segala nikmatMu! Ikhlas dan luhurkanlah jiwa ini, ya Allah! Kasihi kedua ibu bapaku, berkatilah suami dan anak-anakku, saudara maraku, sahabat-sahabatku, anak-anak muridku, juga jiran-jiranku. Lembayungkanlah magfirahMu kepada mereka yang mengelilingiku ini...!!! Engkau berikanlah taufik hidayahMu pada kami semua, ya Allah! Pegang dan ikatlah hati kami untuk membela agamaMu, menjaga syariatMu, ya Allah!!! Tautkan kasih sayang kami hanya keranaMu, ya Allah! Terimalah taubat hamba-hambaMu, ya Allah...!



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...